Crochet purse - borsellino


Un altro micro progetto estivo finito. E' un borsellino che utilizzo come porta documenti e che ha impegnato i miei scarsissimi momenti liberi in quest'estate senza vacanze. Noi però non rimaniamo mai a casa, ci facciamo comunque una miriade di micro viaggi di uno o due giorni. E ci piace! In due ore da casa siamo in montagna in Italia, in Austria e in Slovenia, in un'ora siamo al mare e in mezz'ora al lago. E ci piace! 
Another finished summer micro-project. It's a purse that can be used as document holder. It has engaged my little free moments in a summer with no holidays. We try not to stay at home, we travel micro-trips of one or two days. And we like it! In two hours-drive from home we are on the mountains among Italy, Austria and Slovenia, in one hour we are at the seaside and in half an hour on the lake. 
And we like it!


Il borsellino azzurro mare è in cotone della nonna :), una "Snappy ball" dell'Adriafil (www.adriafil.com) da 200 gr in puro cotone, ancora buono nonostante abbia un decennio. Il progetto è lavorato con uncinetto nr 3 maglia bassa in circolo. Le misure sono quelle della carta d'identità. La cerniera lampo è stata una fatica, perché ...ehhmm...è la prima che ne cucio una in vita mia. 
The blue purse comes from the grandmother's cotton :), a "Snappy ball" of Adriafil (www.adriafil.com) of 200 gr in pure cotton, still good despite being a decade old. The project is worked with crochet hook nr 3, single crochet, in circle. The measurements are those of the ID card. The zipper was a hard work, because ... ehhmm ... it's the first one I sewed in my life.




Commenti

Posta un commento